ASERTYWNOŚĆ W ZARZĄDZANIU

CELE  SZKOLENIA
  • rozwój postawy asertywnej w relacjach z podwładnymi
  • poznanie narzędzi asertywnej komunikacji
  • poznanie technik radzenia sobie z manipulacjami
  • poznanie technik radzenia sobie z trudnymi emocjami własnymi i innych
  • zwiększenie osobistej skuteczności w zarządzaniu
  • rozwój autorytetu szefa
  • wzrost umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z podwładnymi
  • zmniejszenie ilości trudnych sytuacji w kontakcie z podwładnymi
  • zmniejszenie obciążenia stresem i negatywnymi emocjami

 

PROGRAM

 

I dzień
  • Definicja i model asertywności
  • Test Mapa Asertywności – określenie poziomu umiejętności i obszarów wrażliwych
  • Cztery typy postaw w relacjach z podwładnymi i ich konsekwencje
  • Bariery w asertywności
  • Asertywne budowanie autorytetu szefa
  • Techniki asertywnego udzielania informacji zwrotnej rozwojowej i dyscyplinującej
  • Asertywne wydawanie poleceń
  • Technika asertywnej odmowy
  • Asertywna reakcja na krytykę uzasadnioną i nieuzasadnioną

Przerwa 10-14 dni, w trakcie której uczestnicy  trenują poznane techniki w sytuacjach zawodowych.

II dzień
  • Superwizja asertywnych działań uczestników  – analiza doświadczeń, korekta zachowań
  • Strategie radzenia sobie z manipulacjami
  • Asertywne reagowanie na wrogość i zachowania inwazyjne
  • Techniki radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami blokującymi asertywność
  • Asertywność a wywieranie wpływu w zarządzaniu ,adekwatne stosowanie narzędzi z obu
    obszarów
  • Osobisty plan rozwoju postawy i zachowań asertywnych