- rozwój postawy asertywnej w relacjach z podwładnymi
- poznanie narzędzi asertywnej komunikacji
- poznanie technik radzenia sobie z manipulacjami
- poznanie technik radzenia sobie z trudnymi emocjami własnymi i innych
- zwiększenie osobistej skuteczności w zarządzaniu
- rozwój autorytetu szefa
- wzrost umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z podwładnymi
- zmniejszenie ilości trudnych sytuacji w kontakcie z podwładnymi
- zmniejszenie obciążenia stresem i negatywnymi emocjami
PROGRAM
I dzień
- Definicja i model asertywności
- Test Mapa Asertywności – określenie poziomu umiejętności i obszarów wrażliwych
- Cztery typy postaw w relacjach z podwładnymi i ich konsekwencje
- Bariery w asertywności
- Asertywne budowanie autorytetu szefa
- Techniki asertywnego udzielania informacji zwrotnej rozwojowej i dyscyplinującej
- Asertywne wydawanie poleceń
- Technika asertywnej odmowy
- Asertywna reakcja na krytykę uzasadnioną i nieuzasadnioną
Przerwa 10-14 dni, w trakcie której uczestnicy trenują poznane techniki w sytuacjach zawodowych.
II dzień- Superwizja asertywnych działań uczestników – analiza doświadczeń, korekta zachowań
- Strategie radzenia sobie z manipulacjami
- Asertywne reagowanie na wrogość i zachowania inwazyjne
- Techniki radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami blokującymi asertywność
- Asertywność a wywieranie wpływu w zarządzaniu ,adekwatne stosowanie narzędzi z obu
obszarów - Osobisty plan rozwoju postawy i zachowań asertywnych