SZKOLENIA

NAJCZĘŚCIEJ REALIZOWANE SZKOLENIA ZAMKNIĘTE:

WYWIERANIE WPŁYWU W ZARZĄDZANIU

CELE SZKOLENIA
 zwiększenie umiejętności wywierania wpływu w zarządzaniu
 zmniejszenie ilości trudnych sytuacji w relacjach z pracownikami
 zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych
 zwiększenie umiejętności zmieniania oporu we współpracę
 zwiększenie świadomości i umiejętności radzenia sobie z manipulacjami

1. Manipulacja czy wywieranie wpływu?
m.in. podobieństwa i różnice, rezultaty krótko- i długofalowe, win-win w wywieraniu wpływu

2.Dlaczego wywieranie wpływu w zarządzaniu daje  w pewnych sytuacjach lepsze rezultaty niż asertywność?
m.in. „miękkie” rozwiązywanie trudnych sytuacji, uzyskiwanie zmiany u odbiorcy przy „zachowaniu twarzy” przez niego

3. W jaki sposób wywierać wpływ narzędziami języka ciała?
m.in. obserwowanie subtelnych sygnałów niewerbalnych, budowanie kontaktu na poziomie nieświadomym, wywoływanie pożądanego stanu odbiorcy wobec nas i naszych propozycji, szybkie wyciszanie negatywnych emocji drugiej strony

4.Jak dopasowywać zachowanie do odbiorcy?
m.in. różnice w przetwarzaniu informacji, metaprogramy motywacyjne, słownictwo Poziomów Wartości wg Gravesa,   komunikacja perswazyjna -wzorce presupozycji i implikacji

 

ASERTYWNOŚĆ W ZARZĄDZANIU

  CELE  SZKOLENIA

rozwój postawy asertywnej w relacjach z podwładnymi
poznanie narzędzi asertywnej komunikacji
poznanie technik radzenia sobie z manipulacjami
poznanie technik radzenia sobie z trudnymi emocjami własnymi i innych
zwiększenie osobistej skuteczności w zarządzaniu
rozwój autorytetu szefa
wzrost umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z podwładnymi
zmniejszenie ilości trudnych sytuacji w kontakcie z podwładnymi
zmniejszenie obciążenia stresem i negatywnymi emocjami

I dzień
  • Definicja i model asertywności
  • Test Mapa asertywności określenie poziomu umiejętności i obszarów wrażliwych
  • Cztery typy postaw w relacjach z podwładnymi i ich konsekwencje
  • Bariery w asertywności
  • Asertywne budowanie autorytetu szefa
  • Techniki asertywnego udzielania informacji zwrotnej rozwojowej i dyscyplinującej
  • Asertywne wydawanie poleceń
  • Technika asertywnej odmowy
  • Asertywna reakcja na krytykę uzasadnioną i nieuzasadnioną

Przerwa 10-14 dni, w trakcie której uczestnicy  trenują poznane techniki w sytuacjach zawodowych.

II dzień
  • Superwizja asertywnych działań uczestników  – analiza doświadczeń, korekta zachowań
  • Strategie radzenia sobie z manipulacjami
  • Asertywne reagowanie na wrogość i zachowania inwazyjne
  • Techniki radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami blokującymi asertywność
  • Asertywność a wywieranie wpływu w zarządzaniu ,adekwatne stosowanie narzędzi z obu
    obszarów
  • Osobisty plan rozwoju postawy i zachowań asertywnych

 

PSYCHOLOGIA OBSŁUGI KLIENTA -ROZWIĄZYWANIE TRUDNYCH SYTUACJI

CELE SZKOLENIA

wzrost umiejętności efektywnej obsługi klienta

zmniejszenie ilości trudnych sytuacji z klientami

nabycie umiejętności skutecznego działania w sytuacjach skarg i zastrzeżeń

poznanie technik oddziaływania wobec różnych typów klientów

wzrost motywacji do pracy z klientami

obniżenie poziomu stresu pracowników

zmniejszenie fluktuacji  pracowników

Postawy wobec trudnych sytuacji z klientami

analiza postaw , przeramowanie trudności , wewnętrzne poczucie kontroli            

Kierowanie rozmową w sytuacjach sprawiających trudność

rozpoznawanie sygnałów niewerbalnych, kontrolowanie własnych, wpływanie na klienta, techniki uważnego słuchania, budowanie  wypowiedzi , dynamika rozmowy, dostosowywanie się do różnych stylów komunikowania się

Radzenie sobie z trudnymi emocjami w kontakcie z klientem

techniki kontrolowania emocji własnych i klienta, techniki antystresowe

Zasady asertywności w relacjach z klientem

grzeczne i stanowcze stawianie granic klientom inwazyjnym, odmawianie pozwalające na podtrzymanie dobrych kontaktów z klientem, umiejętność przyznania się do błędów

Zaspokajanie potrzeb psychologicznych klienta

koncepcja potrzeb psychologicznych, rozpoznawanie i techniki odpowiadania na nie

Reagowanie na skargi i zażalenia

Procedura 6 Kroków, Procedura „Czerwonego Dywanu”

Oddziaływanie na różne typy klientów

agresywny, roszczeniowy, bezradny, niesłuchający, różne typy metaprogramów

Superwizja obsługi klienta

analiza zachowań klientów i osób ich obsługujących, poszukiwanie rozwiązań

OBSŁUGA KLIENTÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH
  • Stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością . Dyskryminacja negatywna i pozytywna
  • Rodzaje i stopnie niepełnosprawności
  • Komunikacja z osobami niepełnosprawnymi
  • Dopasowanie obsługi do konkretnego typu niepełnosprawności
  • Niepełnosprawne dziecko
  • Opiekunowie osób niepełnosprawnych
  • Zasady zachowania wobec zwierząt towarzyszących osobom niepełnosprawnym

 

GRANICE EMOCJONALNE W RELACJACH Z PACJENTAMI

Jedną z zasadniczych umiejętności w pracy z pacjentami jest utrzymanie równowagi pomiędzy zaangażowaniem i empatią a ochroną swoich emocjonalnych granic . Przekraczanie tych granic przez pracowników i pacjentów niesie w konsekwencji wyczerpanie i wypalenie zawodowe. Zrównoważona misja zawodowa i konstruktywna rola w relacjach z pacjentami służą efektywnej pracy. Szkolenie dedykowane jest pracownikom placówek medycznych, którzy szczególnie są narażeni na przekraczanie granic zaangażowania emocjonalnego i tego konsekwencje, również poznawcze i zdrowotne.

Cele indywidualne:
wzrost świadomości granic emocjonalnych w relacjach z pacjentami
nabycie umiejętności utrzymania balansu pomiędzy zaangażowaniem i ochroną swoich granic
wzrost świadomości swojej misji i roli w relacjach z pacjentami
zwiększenie efektywności
obniżenie poziomu stresu w pracy
wzrost umiejętności przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu

Cele organizacji:
zmniejszenie poziomu stresu wśród pracowników
przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
zwiększenie efektywności zespołu
zapobieganie fluktuacji pracowników

Misja i rola w relacjach z pacjentami 
 definicja misji zawodowej
możliwości i ograniczenia dotychczasowej misji
destruktywne role w relacjach z pacjentami
(m.(m.in. Ratownik, Matka-Karmicielka, Uzdrowiciel)

  Konsekwencje braku balansu w zaangażowaniu w pacjentów
mechanizm wypalenia zawodowego
konsekwencje zawodowe i osobiste pracownika
negatywne konsekwencje doświadczane przez pacjenta

Zdefiniowanie efektywnej zawodowo misji i roli
asertywność wobec samego siebie
 zbalansowana empatia
przeformułowanie osobistej misji zawodowej
budowanie konstruktywnej roli w relacjach z pacjentami

Techniki budowania odporności emocjonalnej
 przeramowanie doświadczenia
techniki neurolingwistyczne zmiany stanów
techniki pracy z ciałem

 

 

SPOSOBY NA STRES 

 

CELE INDYWIDUALNE:
  • poznanie technik błyskawicznego zmniejszania dezorganizującego stresu
  • nabycie umiejętności utrzymania wysokiej efektywności działania w sytuacjach dużego obciążenia
  • poznanie technik szybkiego podnoszenia energii
  • wzrost motywacji do wykonywania trudnych zadań
  • stosowanie profilaktyki antystresowej
CELE ORGANIZACJI:
  • zdecydowany wzrost efektywności pracowników, również w sytuacjach kryzysowych
  • zmniejszenie liczby trudnych sytuacji w realizacji zadań
  • redukcja konsekwencji stresu, w tym zwolnień lekarskich i fluktuacji pracowników
PROGRAM 
  • mechanizmy psychologiczne i fizjologiczne stresu
  • błyskawiczne zmniejszanie napięcia- techniki zmiany submodalności
  •  przeramowanie kontekstu i treści interpretacji doświadczenia
  • szybkie wyciszanie „gonitwy myśli”- technika „Alpha Gate”
  • zmniejszanie stresu związanego z kontaktem z „trudnymi ludźmi”- technika „Panoramy Społecznej
  • szybki dostęp do pożądanych stanów umysłu i ciała /np. energii i koncentracji/-  „Dopalacz Neuronalny”
  • zarządzanie pracą umysłu w sytuacjach presji czasu – techniki Time Line
  • szybka regeneracja- „Osobista Komora Dekompresyjna”
  • zmniejszanie napięcia mięśniowego-trening neuromięśniowy Jacobsona, trening autogenny
  • zmiana procesów fizjologicznych-techniki oddechowe
  • mentalne zmniejszanie stresu – techniki wizualizacyjne /szybkie i rozbudowane/
  • Dekalog Antystresowy – 10 Zasad Zrównoważonego Życia
  • profilaktyka antystresowa-stworzenie osobistego planu