NAJCZĘŚCIEJ REALIZOWANE SZKOLENIA ZAMKNIĘTE:
WYWIERANIE WPŁYWU W ZARZĄDZANIU CELE SZKOLENIA
zwiększenie umiejętności wywierania wpływu w zarządzaniu
zmniejszenie ilości trudnych sytuacji w relacjach z pracownikami
zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych
zwiększenie umiejętności zmieniania oporu we współpracę
zwiększenie świadomości i umiejętności radzenia sobie z manipulacjami
1. Manipulacja czy wywieranie wpływu?
m.in. podobieństwa i różnice, rezultaty krótko- i długofalowe, win-win w wywieraniu wpływu
2.Dlaczego wywieranie wpływu w zarządzaniu daje w pewnych sytuacjach lepsze rezultaty niż asertywność?
m.in. „miękkie” rozwiązywanie trudnych sytuacji, uzyskiwanie zmiany u odbiorcy przy „zachowaniu twarzy” przez niego
3. W jaki sposób wywierać wpływ narzędziami języka ciała?
m.in. obserwowanie subtelnych sygnałów niewerbalnych, budowanie kontaktu na poziomie nieświadomym, wywoływanie pożądanego stanu odbiorcy wobec nas i naszych propozycji, szybkie wyciszanie negatywnych emocji drugiej strony
4.Jak dopasowywać zachowanie do odbiorcy?
m.in. różnice w przetwarzaniu informacji, metaprogramy motywacyjne, słownictwo Poziomów Wartości wg Gravesa, komunikacja perswazyjna -wzorce presupozycji i implikacji
ASERTYWNOŚĆ W ZARZĄDZANIU
CELE SZKOLENIArozwój postawy asertywnej w relacjach z podwładnymi
poznanie narzędzi asertywnej komunikacji
poznanie technik radzenia sobie z manipulacjami
poznanie technik radzenia sobie z trudnymi emocjami własnymi i innych
zwiększenie osobistej skuteczności w zarządzaniu
rozwój autorytetu szefa
wzrost umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z podwładnymi
zmniejszenie ilości trudnych sytuacji w kontakcie z podwładnymi
zmniejszenie obciążenia stresem i negatywnymi emocjami
- Definicja i model asertywności
- Test Mapa asertywności określenie poziomu umiejętności i obszarów wrażliwych
- Cztery typy postaw w relacjach z podwładnymi i ich konsekwencje
- Bariery w asertywności
- Asertywne budowanie autorytetu szefa
- Techniki asertywnego udzielania informacji zwrotnej rozwojowej i dyscyplinującej
- Asertywne wydawanie poleceń
- Technika asertywnej odmowy
- Asertywna reakcja na krytykę uzasadnioną i nieuzasadnioną
Przerwa 10-14 dni, w trakcie której uczestnicy trenują poznane techniki w sytuacjach zawodowych.
II dzień- Superwizja asertywnych działań uczestników – analiza doświadczeń, korekta zachowań
- Strategie radzenia sobie z manipulacjami
- Asertywne reagowanie na wrogość i zachowania inwazyjne
- Techniki radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami blokującymi asertywność
- Asertywność a wywieranie wpływu w zarządzaniu ,adekwatne stosowanie narzędzi z obu
obszarów - Osobisty plan rozwoju postawy i zachowań asertywnych
PSYCHOLOGIA OBSŁUGI KLIENTA -ROZWIĄZYWANIE TRUDNYCH SYTUACJI
CELE SZKOLENIAwzrost umiejętności efektywnej obsługi klienta
zmniejszenie ilości trudnych sytuacji z klientami
nabycie umiejętności skutecznego działania w sytuacjach skarg i zastrzeżeń
poznanie technik oddziaływania wobec różnych typów klientów
wzrost motywacji do pracy z klientami
obniżenie poziomu stresu pracowników
zmniejszenie fluktuacji pracowników
Postawy wobec trudnych sytuacji z klientamianaliza postaw , przeramowanie trudności , wewnętrzne poczucie kontroli
Kierowanie rozmową w sytuacjach sprawiających trudnośćrozpoznawanie sygnałów niewerbalnych, kontrolowanie własnych, wpływanie na klienta, techniki uważnego słuchania, budowanie wypowiedzi , dynamika rozmowy, dostosowywanie się do różnych stylów komunikowania się
Radzenie sobie z trudnymi emocjami w kontakcie z klientemtechniki kontrolowania emocji własnych i klienta, techniki antystresowe
Zasady asertywności w relacjach z klientemgrzeczne i stanowcze stawianie granic klientom inwazyjnym, odmawianie pozwalające na podtrzymanie dobrych kontaktów z klientem, umiejętność przyznania się do błędów
Zaspokajanie potrzeb psychologicznych klientakoncepcja potrzeb psychologicznych, rozpoznawanie i techniki odpowiadania na nie
Reagowanie na skargi i zażaleniaProcedura 6 Kroków, Procedura „Czerwonego Dywanu”
Oddziaływanie na różne typy klientówagresywny, roszczeniowy, bezradny, niesłuchający, różne typy metaprogramów
Superwizja obsługi klientaanaliza zachowań klientów i osób ich obsługujących, poszukiwanie rozwiązań
OBSŁUGA KLIENTÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH- Stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością . Dyskryminacja negatywna i pozytywna
- Rodzaje i stopnie niepełnosprawności
- Komunikacja z osobami niepełnosprawnymi
- Dopasowanie obsługi do konkretnego typu niepełnosprawności
- Niepełnosprawne dziecko
- Opiekunowie osób niepełnosprawnych
- Zasady zachowania wobec zwierząt towarzyszących osobom niepełnosprawnym
GRANICE EMOCJONALNE W RELACJACH Z PACJENTAMI
Jedną z zasadniczych umiejętności w pracy z pacjentami jest utrzymanie równowagi pomiędzy zaangażowaniem i empatią a ochroną swoich emocjonalnych granic . Przekraczanie tych granic przez pracowników i pacjentów niesie w konsekwencji wyczerpanie i wypalenie zawodowe. Zrównoważona misja zawodowa i konstruktywna rola w relacjach z pacjentami służą efektywnej pracy. Szkolenie dedykowane jest pracownikom placówek medycznych, którzy szczególnie są narażeni na przekraczanie granic zaangażowania emocjonalnego i tego konsekwencje, również poznawcze i zdrowotne.
Cele indywidualne:
wzrost świadomości granic emocjonalnych w relacjach z pacjentami
nabycie umiejętności utrzymania balansu pomiędzy zaangażowaniem i ochroną swoich granic
wzrost świadomości swojej misji i roli w relacjach z pacjentami
zwiększenie efektywności
obniżenie poziomu stresu w pracy
wzrost umiejętności przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
Cele organizacji:
zmniejszenie poziomu stresu wśród pracowników
przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
zwiększenie efektywności zespołu
zapobieganie fluktuacji pracowników
Misja i rola w relacjach z pacjentami
definicja misji zawodowej
możliwości i ograniczenia dotychczasowej misji
destruktywne role w relacjach z pacjentami
(m.(m.in. Ratownik, Matka-Karmicielka, Uzdrowiciel)
Konsekwencje braku balansu w zaangażowaniu w pacjentów
mechanizm wypalenia zawodowego
konsekwencje zawodowe i osobiste pracownika
negatywne konsekwencje doświadczane przez pacjenta
Zdefiniowanie efektywnej zawodowo misji i roli
asertywność wobec samego siebie
zbalansowana empatia
przeformułowanie osobistej misji zawodowej
budowanie konstruktywnej roli w relacjach z pacjentami
Techniki budowania odporności emocjonalnej
przeramowanie doświadczenia
techniki neurolingwistyczne zmiany stanów
techniki pracy z ciałem
SPOSOBY NA STRES
CELE INDYWIDUALNE:
- poznanie technik błyskawicznego zmniejszania dezorganizującego stresu
- nabycie umiejętności utrzymania wysokiej efektywności działania w sytuacjach dużego obciążenia
- poznanie technik szybkiego podnoszenia energii
- wzrost motywacji do wykonywania trudnych zadań
- stosowanie profilaktyki antystresowej
- zdecydowany wzrost efektywności pracowników, również w sytuacjach kryzysowych
- zmniejszenie liczby trudnych sytuacji w realizacji zadań
- redukcja konsekwencji stresu, w tym zwolnień lekarskich i fluktuacji pracowników
- mechanizmy psychologiczne i fizjologiczne stresu
- błyskawiczne zmniejszanie napięcia- techniki zmiany submodalności
- przeramowanie kontekstu i treści interpretacji doświadczenia
- szybkie wyciszanie „gonitwy myśli”- technika „Alpha Gate”
- zmniejszanie stresu związanego z kontaktem z „trudnymi ludźmi”- technika „Panoramy Społecznej
- szybki dostęp do pożądanych stanów umysłu i ciała /np. energii i koncentracji/- „Dopalacz Neuronalny”
- zarządzanie pracą umysłu w sytuacjach presji czasu – techniki Time Line
- szybka regeneracja- „Osobista Komora Dekompresyjna”
- zmniejszanie napięcia mięśniowego-trening neuromięśniowy Jacobsona, trening autogenny
- zmiana procesów fizjologicznych-techniki oddechowe
- mentalne zmniejszanie stresu – techniki wizualizacyjne /szybkie i rozbudowane/
- Dekalog Antystresowy – 10 Zasad Zrównoważonego Życia
- profilaktyka antystresowa-stworzenie osobistego planu